Utdanning i SSK –

Embla Gudbrandsen er trener for Hai gruppen i Stavanger Svømmeklubb og har deltatt på LYLP.

Lillehammer Young Leaders Programme (LYLP) er en satsning på ungt lederskap og internasjonalt samarbeid med fokus på utvikling av lederferdigheter og å utvide nettverk på tvers av idretter og nasjoner. Et program som passet unge og ambisiøse Embla (20) og Mathias (20) godt. Begge er enige i at Svømmeforbundets Lederkurs for ungdom var en døråpner og motivator for dem til å delta. De synes ungdomsengasjement er utrolig viktig.

Stavanger Svømmeklubb oppfordrer alle våre trenere til å utdanne seg løpende innen fagfeltet svømming, samt andre felter som gjør at svømmerne opplever kompetente trener på kanten.

Dere kan lese hele saken på NSF sine sider.