Informasjon | påmelding | priser

Å kunne svømme er en grunnleggende ferdighet som alle mennesker MÅ kunne. Det kan redde ditt og andres liv. Vi i Stavanger Svømmeklubb er utrolig stolte av at vi lærer tusenvis av Stavangers innbyggere å svømme hvert eneste år! Klubben tilbyr kurs til alle aldersgrupper på alle nivåer. Vi har baby- og småbarnsvømming, vanntilvenning, alle nivåer av svømmekurs for barn og ungdom samt crawlkurs for nybegynner og videregående voksne. Det er aldri for sent å begynne å svømme!

Stavanger Svømmeklubb er stolt medlem av Norges Svømmeskole. Norges Svømmeskole er fellesbegrepet for alt som hører til den nasjonale planen for svømmeopplæring i regi av Norges
Svømmeforbund. Planen er basert på solid pedagogikk/metodikk, og tuftet på nasjonale standarder for hvilke øvelser som må beherskes på veien mot svømmedyktighet.

Kursperioder

Klubbens svømmekurs i de kommunale bassengene følger skoleruten med følgende opplæringsperioder:

• Kursperiode 1 | Januar – April | 1 dg. pr. uke
  • Kursperiode 2 | Februar | Intensivkurs uke 9 | 5 dg.
  • Kursperiode 3 | April – Mai | Intensivkurs 2 dg. pr. uke
  • Kursperiode 4 | Juni | Intensivkurs | 5. dg.
  • Kursperiode 5 | August/September – November
  • Kursperiode 6 | Oktober | Intensivkurs uke 41 | 5 dg.

Nautilus varmtvannsbasseng har følgende kursperioder:

• Kursperiode 1 | Januar – Mars 1 dg. pr. uke
  • Kursperiode 2 | Februar | Intensivkurs uke 9 | 5 dg.
  • Kursperiode 3 | Mars – Mai | 1 dg. pr. uke
  • Kursperiode 4 | Juni | Intensivkurs | 5 dg.
  • Kursperiode 5 | August – Oktober | 1 dg. pr. uke
  • Kursperiode 6 | Høsteferie uke 41 | 5 dg.
  • Kursperiode 7 | Oktober – Desember | 1 dg. pr. uke

Påmelding

Påmelding til svømmekurs skjer gjennom tryggivann.no.

Priser

Medlemskontingent kr. 300 pr. kalenderår. Medlemskontingenten betales kun en gang pr. år uavhengig av hvor mange kurs man deltar på.

Kursavgiften på det enkelte kurs varierer med omfang (antall uker) og varighet (tid). Detaljert kursavgift finner du ved påmelding på tryggivann.no

Bassenger

Klubbens svømmekurs avholdes i ulike skolebasseng og svømmehaller i Stavanger. Mer informasjon om det enkelte basseng finner du her.

Kontaktinformasjon

Ved generelle spørsmål vedrørende svømmekurs, kontakt oss på post@stavangersvommeklubb.no eller telefon 51 29 30 60 (mandag – fredag kl. 08.00 – 15.00).