Troppen til Special Olympics World Summer Games 2023 er klar

Vi gratulerer Stina Nygård(nr 3 fra venstre på bildet) med uttaket til Special Olympics 2023. Stina har deltatt på Olympics før og ser veldig frem til en fin reprise i 2023. Som forberedelse til Olympics avholdes flere samlinger og treningsleire det kommende året sammen med de øvrige tre deltagere fra Norge. Den første samlingen er allerede i forbindelse med Landsstevnet den 19.-20. mars i Bergen. Vi ønsker masse lykke til!

NSF skriver på sin hjemmside: Special Olympics World Summer Games (SOWSG) – et av verdens største idrettsarrangement! I 2023 arrangeres det i Berlin (17.-24. juni) og Norge stiller med utøvere i flere idretter – der svømming er en av de største idrettene. Vi fikk tildelt en kvote på 4 svømmere (2+2) og svømmetroppen er nå klar:

• Ingeborg Marie Fredriksen, Mandal Svømmeklubb
  • Max Johannes Bernes, SK Speed