Tim Samuelsen legger opp

En av våre eldste svømmere, Tim Samuelsen har nå valgt å avslutte svømmekarrieren sin etter at NCAA div2. mesterskapet ble avlyst i helgen pga corona epidemien. Tim har gått gradene fra babysvømming til elite i klubben, og har de siste årene vært stasjonert i USA hvor han har kombinert svømming og utdanning ved den anerkjente skolen Missouri Science & Technology. Tim har alltid vært en hardtarbeidende og serriøs utøver, som har vært høyt respektert både i klubben og i svømmenorge ellers.

ssk nm gull 2018

Han kan se tilbake på en flott karriere med flere individuelle NM-medaljer på de lengste distansene, og ikke minst bidratt til flere gull på 4×200 stafetten for klubben. Tim kan også skimte av ett år på seniorlandslaget, og har representert Norge internasjonalt blant annet ved EYOF (European Youth Olympic Festival) og nordiske mesterskaper. Vi i SSK takker Tim for innsatsen og ønsker han lykke til i neste kapittel i livet!

tim samuelsen gir seg som svommer i ssk