Aqua Swim Camp

SWIM CAMP LOGO

Å kunne svømme er en grunnleggende ferdighet som alle mennesker må kunne. Det kan redde ditt og andres liv. Vi i Stavanger Svømmeklubb er utrolig stolte av at vi lærer tusenvis av Stavangers innbyggere å svømme hvert eneste år!

Stavanger Svømmeklubb arrangerer sommeren 2024 Aqua Swim Camp. Arrangementet er støttet av Stavanger kommune som en del av “Barnas Sommer” og prosjektet “Lær å svømme”, og Gjensidigestiftelsen, hvor målet er å sikre at flest mulig nye barn og unge blir svømmedyktige.

Aqua Swim Camp er et gratis heldagstilbud for barn i alderen født 2014 – 2017 (7 – 10 år) som IKKE er svømmedyktige og som er bosatt i Stavanger kommune. Tilbudet er åpent for alle i målgruppen uten krav til medlemskap. Arrangementet arrangeres mandag til fredag kl. 08.30 – 15.30 i følgende uker:

• Uke 28 | Hetland svømme- og idrettshall
  • Uke 29 | Hetland svømme- og idrettshall

Deltakende barn blir delt inn i ulike aldersgrupper som de følger gjennom idrettsaktiviteten hele uken.

Det blir servert lunsj hver dag, samt tilgang til frukt. Dersom barnet har matallergier/intoleranse eller andre spesielle matbehov, er det viktig at du oppgir ved påmelding. Vi serverer glutenfri mat og halal ved behov. Andre matbehov må ordnes selv og sendes med barnet hver dag.

Fyll ut skjema nederst på denne siden.

Påmelding forutsetter deltakelse en hel uke og hvert barn kan maks delta 1 uke.

Alle mottar kvittering om mottatt søknad etter innsendelse.

De barn som blir tildelt plass får en bekreftelse om dette fra Stavanger Svømmeklubb ila 1-2 uker etter påmeldingsfristen 16. mai grunnet søknadsbehandling. Barn som ikke har deltatt på organisert svømmeopplæring tidligere og som ikke er svømmedyktig vil bli prioritert. Barn som er påmeldt, men som ikke får tildelt plass, blir automatisk satt på venteliste og gitt beskjed om dette.

Stavanger Svømmeklubb har ingen egne personlige assistenter, kun gruppeledere/instruktører. Tilbudet er tilrettelagt for barn som kan delta på egenhånd i aktivitetene. Barn med nedsatt funksjonsevne er velkommen til å delta, men må selv medbringe assistent dersom så er nødvendig for deltakelse. Ved symptomer på sykdom bes foresatte om å holde barnet hjemme fra idrettsaktivitetene.

Kontaktinformasjon

Eventuelle spørsmål kan rettes sentralbord på telefon 51 29 30 60 (mellom kl. 08.00 – 15.00) eller på epost post@stavangersvommeklubb.no.

Stavanger kommune arrangerer i samarbeid med frivillige lag og organisasjoner Barnas Sommer.

Takk til Stavanger kommune

Takk til Gjensidigestiftelsen

Tilbudet er forbeholdt barn som går i 1. - 4. klassetrinn skoleåret 2023/2024.
Det blir servert lunsj hver dag, samt tilgang til frukt. Dersom barnet har matallergier/intoleranse eller andre spesielle matbehov, er det viktig at du oppgir ved påmelding. Vi serverer glutenfri mat og halal ved behov. Andre matbehov må ordnes selv og sendes med barnet hver dag.
Deltakende barn får tilbud om maks 1 uke for å gjøre plass til flest mulig barn i prosjektet.
Tilbudet er forbeholdt barn som går i 1. - 4. klassetrinn skoleåret 2023/2024.