Samarbeidsavtale mellom SSC og Stavanger Idrettsklinikk

Stavanger Svømme Club og Stavanger Idrettsklinikk har inngått en samarbeidsavtale der hovedformålet med avtalen er å bidra til at SSC når sine sportslige målsettinger gjennom leveranse av medisinske tjenester.

Avtalen medfører i første omgang et samarbeid om et kunnskapsløft rettet mot utøvere, deres trenere og foresatte. Partene ønsker at det skal bli enklere for unge utøvere, trenere og foresatte å finne frem til riktige råd, god veiledning og behandling gjennom god informasjon og kurstilbud i regi av Stavanger Idrettsklinikk.

Stavanger Idrettsklinikk er godkjent av Idrettens helsesenter og Idrettens skadetelefon. Stavanger Idrettsklinikk har terapeuter med videreutdanning innen idrettsmedisin. Mange av terapeutene er del av det kvalitetssikrede nettverket til Idrettens Skadetelefon som er ansvarlig for de fleste idrettsskadeforsikringene. Flere terapeuter er også tilknyttet Olympiatoppen via blant annet Next Generation, Olympiatoppen Sørvest og jobber med ulike utøvere på nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor ulike idretter.

Stavanger Idrettsklinikk driver med kartlegging av skader, skadeforebygging, behandling og prestasjonsfremmende arbeid.

SSCs kontaktperson hos Stavanger Idrettsklinikk:

stian rosnes

Stian Rosnes