Jonas Prestmo ansatt som ny hovedtrener i SSC

Styret i Stavanger Svømme Club er glade og stolte over å kunne presentere Jonas Prestmo som ny hovedtrener fra 1. februar 2017.
Prestmo er 27 år, født og oppvokst i Bergen. Han bor nå på Tasta sammen med sin forlovede Bente. Av idrett har han hovedsakelig drevet med basketball, motbakkeløp og svømming.

Prestmo er utdannet fysioterapeut fra Høgskolen i Bergen og Trener 2 fra Norges Svømmeforbund. I tillegg er han utdannet personlig trener.

I perioden 2007 – 2011 jobbet Prestmo som basketballtrener og idrettsleder for barn i alderen 3-12 år. I 2012-2013 fullførte han turnusåret som fysioterapeut ved Stavanger Universitetssykehus og Strand kommune fysioterapi. I samme periode jobbet han deltid som instruktør og trener i Madla SK og fant etterhvert ut at han ønsket å jobbe som trener på fulltid. Prestmo har siden august 2013 vært fulltidsansatt som svømmetrener i Frisinn svømmegruppe, hvorav de to siste som hovedtrener.

Prestmo sier dette om seg selv:
«Jeg har alltid funnet idrett og pedagogikk svært interessant, og det er dette jeg ønsker å jobbe med. Min egen svømmekarriere begynte for sent, og sluttet altfor tidlig. Det har nok skapt en uslokkelig gnist i meg. Jeg trives å jobbe med mennesker i alle aldre, og brenner for at alle skal få oppleve mestring. For meg er svømming en lagidrett i en individuell sport. For å trives og lykkes, er vi avhengig av hverandre. Jeg føler meg svært heldig som får lov til å jobbe i en klubb som SSC, og ser frem til å bli bedre kjent med svømmere, trenere og foreldre».

SSC ønsker en kompetent hovedtrener velkommen på laget!

Styret i Stavanger Svømme Club

jonas prestmo hovedtrener ssc