Sarah Louise Rung svømte seg til en 6.plass i Para-OL

Para OL er avholdt i Tokyo og klubbens fremste internasjonale svømmer Sarah Louise Rung svømte seg til en flott 6. plass på 100 bryst med tiden 1.44,30. Vi i Stavanger Svømmeklubb er superstolte av Sarah som holder koken på det ypperste internasjonale nivå.

Sarah Louise Rung er vår mest dekorerte svømmer på dette nivået med et hav av medaljer de siste 10 årene.
Denne gang ble det ikke til noen medalje, men innsatsen, stå-på-viljen og gutsingen står der stor respekt av.

Klassifisering har vært diskutert i pressen og mange har en mening om dette, men måten Sarah har taklet utfordringen på, er helt enestående.
Sarah er i tillegg en kulturbærer i klubben og et godt eksempel på at svømmere i vår klubb kan trene seg helt til toppen av internasjonal svømming. Vi håper dette er til inspirasjon for alle våre svømmere i SSK.

Sarah er selv er meget fornøyd med prestasjonen og tiden er faktisk det forteste tiden på 100 bryst som Sarah har svømt i et internasjonalt mesterskap.

Vi gratulerer igjen og ønsker lykke til videre!

Sarah Louise Rung