Flott svømming ved SSK Open i helgen

Susanne Steinnes med ny kretsrekord på 50m rygg med tiden 28,54.

Susanne Steinnes mottar bestemannspremie fra stevneleder Eivind Sædberg

I alt 96 svømmere fra Stavanger Svømmeklubb deltok i helgen på vårt eget stevne – SSK Open 2022.
Dette stevnet er et av SSKs 4 lokale stevner og var første gang svømmerne fikk lov å måle krefter på i 2022. Stavanger Svømmehall setter alltid en positiv ramme for gode prestasjoner og svømmerne svømte seg til tonnevis av personlige rekorder og kvalifikasjoner. LÅMØ Vest avholdes i mars måned og her har nå klubben 45 svømmere kvalifisert, så dette blir virkelig enda et høydepunkt for alle som har kvalifisert seg.

Foruten mange kvalifikasjoner av de yngre svømmerne, viser også de eldre svømmere i klubben at de er på god vei til en  topping av formen i april måned. Vårens store mål er Bergen Swim Festival og Swim Open Stockholm som avholdes på langbane og all trening fremover er lagt opp disse internasjonale stevnene. Vi gleder oss til å se resultatet.

Kretsrekord
Susanne Steinnes overskygget de fleste resultater i helgen da hun satte på turboen og svømte inn til ny kretsrekord på 50m rygg med tiden 28,54. Dette er en superflott tid som viser at Susanne er i god rute frem mot våren og sommerens mål.
Bestemannspremien gikk til både Susanne Steinnes og Marthe C Willumsen for deres prestasjoner på 100m rygg og 100m fly. Begge fikk 729 poeng og ble belønnet med et gavekort på kr. 1000,- fra Klubben.no.

Vi gratulerer alle våre svømmere med flott svømming, mange gode mestringsopplevelser og supergod stemning igjennom helgen.

Takk til alle frivillige som stiller opp for svømmerne og Stavanger Svømmeklubb – uten dere, ingen stevner og arrangementer.