Reisebrev 5 Florida

Dagen i dag, den 11 oktober, startet grytidlig med morgentrening klokken 6. Hele gjengen sto klar ti over halv seks og dro av gårde med drikkeyoughurt, eple og banan i hånden. Etter trening var det kun tid til å spise frokost og pakke til dagens utflukt til Jupiter Island som ligger en god times kjøretur nord for Pompona Beach. Idag skulle vi besøke en kajakk utleie plass som er eid av en slektning av Sebbe og som er en plass som Sebbe har jobbet flere somrer tidligere som instruktør.

vi dro av gårde klokken ni i vår 5 bils kolonne. Turen gikk fint. Da vi kom fram ble vi delt i to grupper. Den første gruppen fikk utdelt noen store brett som de padlet fra stående. Vi andre fikk tildelt kajakker. Den første gruppen trente på disse brettene og gjorde forskjellige fysiske øvelser på brettet og jobbet i og ut av vannet. Den samme gruppen ble etterhvert filmet av ESPN, som er en stor sportskanal her i USA. De jobbet hardt og Thomas var helt rød og oppskrapt på magen etter at treningen var ferdig. Kajakkgruppen padlet i nesten halvannen time. Vi badet halvveis, eller rettere sagt – vi veltet hverandre ut av kajakkene. Vi padlet forbi Burt Reynolds Island og vi så mange flotte boliger langs vannkanten.

Etter at den første runden var ferdig spiste vi lunch på plassen. Det ble ikke helt vellykket for restauranten hadde ikke nok kapasitet til å la svømmerne bestille det som de ønsket. Alle fikk i seg mat, men kanskje ikke nok til at alle “storspiserne” ble fornøyd…… Da lunchen var ferdig dro vi på stranden. Der lånte vi noen surfe brett. Flere kastet seg ut i bølgene. Alt var ikke like elegant og det ble noen småskrammer.

Klokken 15.30 var det på tide å si hade til Thomas for denne gang. Undertegnede kjørte ham til flyplassen i Fort Lauderdale. Igor, Henrik og Fredrik B ble også med for å følge Thomas på flyet. Vi dro hjem til motellet etterpå. Resten av gjengen kom ca 1 time senere. Da varmet vi opp restene fra gårsdagen og spiste ute ved bassenget hele gjengen. Mange var trøtte. Kirsten og jeg skulle handle inn til gjengen og da fulgte flere av svømmerne med for å kjøpe inn litt ekstra “digg” til å ha på rommet. Nok en hyggelig dag er over og alle er akkurat like blide. Kjekke ungdommer som foreldre og SSC kan være veldig stolte av.