Reisebrev 2 Florida

Igår startet dagen tidlig med trening klokken 6-8. Alle spiste frokost før trening på rommet. Etter trening får alle en liten drikkeyoughurt og frukt for å sikre max restitusjon. Dette får de etter hver trening. Tilbake fra morgentreningen gjennomgikk vi leksjon nummer 2 med Igor. Treningen idag besto i stor grad av mange praktiske øvelser som alle hadde som formål å vise oss at vi har en enorm styrke innebygd i kroppen vår om vi har kunnskap om å bruke den rett. Vi fikk alle noen a-ha opplevelser. Treningen var morsom og det var mye lått og løye rundt bassengkanten. Vi voksne er imponert over den kunnskapen som Igor nå deler så raust med svømmerne våre. Dette er kunnskap som de vil ha glede av hele livet om de tenker gjennom det som de lærte i dag.

Etter mentaltreningen gikk turen til South Beach, Miami’s fineste strand. Vi hadde planlagt turen nøye og kjøreturen ned inkludert å finne parkering gikk knirkefritt. Vi tok av exit Miami Beach og det er vi glad for. Dette medførte at vi kjørte gjennom kjent landskap fra CSI Miami og for de av oss som er noe eldre, Miami Vice. Skiltene var kjente slik som Fisher Island. Området fra Miami Beach ned til South Beach er veldig idyllisk og viste med tydelighet hvordan de rike i USA bor. South Beach er regnet som å være den vakreste stranden i området. Det er stort sett hotell langs stranden. Det er kun et privat hus og der bodde Giovanni Versace. Han ble som kjent drept foran huset sitt. Alle gledet seg til å besøke denne berømte stranden. Været og vannet var nydelig så alle sammen kastet seg ut i bølgene. Glemt var alle redsler for hai. Det er en deilig følelse å svømme oppå bølgene inn mot land. Igjen mye smil og latter. Lunchen ble inntatt på Thank God It’s Friday for de fleste. Unntaket var undertegnede, Fredrik B og Henrik som dro hjem for å hente Thomas som har kommet på besøk noen dager fra Dallas. Resten dro fra Miami til Sawgrass Mills shopping centre. På veien dit opplevde vi at kolonnen ble delt i den travle ettermiddagstrafikken. Ikke behagelig for de sjåførene som mistet kontakt med lederbilen. Alle fant fram til slutt, men dette var en lærdom for oss om at vi må planlegge alle deler av turene våre like godt slik at alle sjåførene er godt forberedt på ruten før vi kjører.

Etter shopping til klokken 19 dro vi hjem på motellet. Da var de fleste så slitne at de ville bare spise skiver og pizzarester og bli hjemme. Resten dro på Wendy’s for å få i seg noe varm mat.

Stemningen er god og alle ser ut til å ha det kjempekjekt!