Niels-Jørgen Jørgensen slutter som Sportssjef

Det er med tristhet at styret i Stavanger Svømmeklubb må meddele at Niels-Jørgen Jørgensen har sagt opp sin stilling som Sportssjef i Stavanger Svømmeklubb fra 1. juli 2019.

Det er ingen hyggelig beskjed å få, men det er ingen dramatikk rundt oppsigelsen. Årsaken er ene og alene familiære årsaker.

Niels-Jørgen uttaler følgende:
«Jeg har været virkelig glad for mit arbejde i Stavanger Svømmeklubb, og jeg vil gerne takke klubbens styre, klubchef og trænerstab for et yderst godt samarbejde. Jeg er sikker på, at klubben kan og vil fortsætte den gode udvikling – og de mange nye tiltag – i arbejdet med at blive en stærk aktør i toppen af norsk svømning. Jeg har dog valgt at tage tilbage til København, Danmark, for at være tættere på min familie og kunne kombinere det bedre med det arbejdsmæssige. Jeg vil på rigtig mange områder tænke tilbage på arbejdet og udfordringerne her i Stavanger med glæde og som en tid, hvor jeg har lært meget og kan tage mange erfaringer med mig videre. Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke fremover med jeres ambitiøse projekt, som jeg er meget glad over at have været en del af. Jeg glæder mig til at se jer igen ude omkring i svømmeverdenen!»

Stavanger Svømmeklubb har allerede startet prosessen med å finne Niels-Jørgens avtager som sportssjef/hovedtrener. Prosessen med innføring av sportslig plan 2019 – 2024, herunder ny gruppestruktur fra august 2019, vil forløpe uforandret og i henhold til informasjonsmøter av 14. og 15. mai 2019. Til opplysning vil Hai være siste kursnivå i klubbens Svømmeskole, men hvor den enkelte svømmer registreres i klubbens trenings- og konkurranseavdeling og betaler treningsavgift hvert halvår (ikke tryggivann.no). Det vil komme egne informasjonsskriv om de enkelte grupper, hvilke grupper den enkelte skal svømme i, hvem som blir trener, terminliste, treningstider i løpet av juni.

Eventuelle spørsmål rettes daglig leder på post@stavangersvommeklubb.no.

Press release PDF kan lastes ned her.

Stavanger 4. juni 2019