Finn Zachariassen ansatt som Sportssjef/Sjefstrener i Stavanger Svømmeklubb

Stavanger Svømmeklubb er glade og stolte over å kunne presentere Finn Zachariassen (51) fra Danmark som Sportssjef/Sjefstrener fra sesongen 2019/2020. Finn er en av Norges mest erfarne sjefs-/elitetrenere og kommer fra svømmeklubben Bergensvømmerne, hvor han har fungert som sjefstrener de siste 20 årene.

Finn, født i Aabenraa, har hatt en aktiv karriere som toppsvømmer både i klubb og på landslag (flere medaljer i nasjonale mesterskap). Han er utdannet innenfor eliteidrett som diplomtrener ved Syddansk Universitet

Finn har vært sjefstrener i Oppnør svømmeklubb (1990-92), trener i Haderslev (1992-93), sjefstrener i VAT 89 (1993-98). Han har vært uttatt som trener på det danske/norske landslag ifm. EM, VM og World Cup, og har selv hatt flere svømmere med her. Siden 1998 har han vært sjefstrener i Bergensvømmerne. Som sjefstrener i Bergen har han også vært ansvarlig for svømming i Olympiatoppen Vest i (2006-16), samt arbeidet tett med NSFs Elitesenter i Ado Arena (2014-2019), og i tillegg vært prosjektleder for BSF og Nordic Swim Tour. Finn har tidligere mottatt pris som årets trener både i Danmark og Norge.

Finn sier dette om å skulle startet som Sportssjef/Sjefstrener i Stavanger Svømmeklubb:
«Jeg gleder meg ekstremt til å ta fatt på oppgaven i SSK sammen med styre, administrasjon og trenerteamet etter sommerferien. Dette er en ny og spennende utfordring i min trenerkarriere og jeg vet vi sammen med svømmerne kan heve SSK til nye høyder. Med den nye utarbeidende sportslig plan er rammene lagt for de neste 4 årene, og det blir en meget spennende oppgave å få gjennomført de planlagte tiltak til det beste for alle svømmerne i SSK. Vi ses på NM eller i august. Ha en flott sommer.»

Finn starter i Stavanger Svømmeklubb over sommeren som leder av klubbens sportsavdeling. Han vil stå i spissen for arbeidet med implementering av klubbens nye sportslige plan og vil som trener ha ansvar for klubbens elitegruppe.

Vi er stolte av å få en kapasitet som Finn med på laget. SSK er i positiv sportslig utvikling og vi er trygge på at Finn er den rette til å bidra i utviklingen av både klubb og sportsavdelingen, og ikke minst bringe våre beste svømmere til nasjonalt og internasjonalt toppnivå sammen med trenerteamet.

Stavanger Svømmeklubb ønsker en svært kompetent Sportssjef/Sjefstrener velkommen på laget!

Press relase PDF kan lastes ned her.

ssk finn zachariassen