LÅMØ 2014

{flickr set=72157640946106964}
Torsdag 6. februar, dro 20 SSC svømmere, tre trenere og en reiseleder til Førde for å delta på årets LÅMØ. På grunn av lang reisevei, måtte vi reise opp allerede på torsdagen. Etter åtte timers busstur, kun avbrutt av tre små båtturer, var vi vel fremme på hotellet i Førde. Vi kom akuratt tidsnok til å teste bassenget med en god innsvømming på ettermiddagen.

Fredagen startet med 50/100 fly for de tre yngste årsklassene, her hadde vi seks svømmere i vannet, og dette resulterte i 100 prosent pers. En god start, og mange fornøyde svømmere i hallen.

De tre eldste årsklassene åpnet stvenet med 400 fri. God innsats også av dem, og mange fine personlige rekorder. Emily Lane tok klubbens første medalje, med gull på 400 fri. Jens Petter Turøy fulgte opp med et godt løp, som resulterte i en sølvmedalje.

Etter mye god mat, og en god natts søvn, var svømmerne klare for ny innsats lørdag morgen. Øvelsene var de samme som på fredagen, men motsatt av dagen før. 100 fly på de eldste og 400 fri på de yngste. De yngste svømmerne var først i vannet, og etter seks starter hadde de perset med over to minutter til sammen. Kjempe godt jobba av alle.
Det ble mange fine perser på 100 fly også, og Emily sto for morgenøktens første og eneste medalje, sølv.

Etter en veldig kort pause var det klart for 100/200 bryst på lørdag ettermiddag. Emily Lane tok klubbens andre gull og fikk følge på pallen av Lise Chevalier som tok en flott bronse medalje. Bronse ble det også til Mathias Lamo Kristensen.

Søndag morgen sto 100/200 rygg på programmet. Stian Pettersen var første SSC svømmer i vannet, og han svømte inn til en flott fjerdeplass. Emily Lane fortsatte medaljejakten og svømte inn til en ny flott gullmedalje. Denne gangen fikk hun også følge på pallen, med bronsemedalje og flott pers til Helene Baxter.
Stevnet ble avsluttet med 200 medley, og også dette resulterte i mange store og gode perser. Emily Lane tok klubbens og hennes fjerde gullmedalje på øvelsen.

Sammenlagt fikk vi følgende svømmere på pallen; Emily Lane 1. Plass, Lise Chevalier 5. plass, Helene Baxter 6. plass og Mathias Lamo Kristensen 5. Plass.

SSC endte opp som 10. beste klubb i vest, og svømmerne satte nye personlige rekorder på hele 83 prosent av startene sine.
Vi har hatt en super helg i Førde, og ser allerede frem mot LÅMØ 2015 i Bergen. Treningen mot dette er for lengst i gang, og vi håper å stille med en enda større og sterkere tropp til stevnet neste år.

Etter helgen er Emily Lane, Lise Chevalier, Marie Sveingard og Jens Petter Turøy klare for ÅM finalen i Stavanger i april 2014. Helene Baxter ligger som første reserve, og har fremdeles en mulighet til å komme videre.

Vi ønsker alle finalistene lykke til på ÅM finalen i april!