Ivar Flaten ansatt som ny trener i Stavanger Svømmeklubb

Stavanger Svømmeklubb er glade og stolte over å kunne presentere Ivar Flaten som ny trener fra høsten 2018.

Ivar er 29 år og oppvokst i Sandnes. Han var aktiv svømmer frem til 2007 før han startet som trener i 2008. Han har siden den gang jobbet som trener i Sandnes Svømme- og Livredningsklubb, med unntak av ett år i Forsvaret og Oslo Idrettslag Svømming, hvor har jobbet med alle nivåer fra Svømmeskole til NM svømmere.

Etter tre års studier og en bachelorgrad i idrett holder Ivar nå på å fullføre mastergraden, i tillegg til trener utdannelse gjennom Norges Svømmeforbund. Han har for øvrig flere kurs innen basis- og svømmetrening.

Ivar sier dette om å skulle starte som trener i Stavanger Svømmeklubb:
«Stavanger svømmeklubb er en nystartet og spennende klubb som jeg ser frem til å kunne jobbe i og påvirke med min kompetanse. Jeg ser også frem til å jobbe med nye svømmere og foreldre, i tillegg til nye trenerkollegaer. Jeg har alltid vært interessert i andre mennesker og hvordan de jobber for å nå sine målene. Nå ser jeg frem til å bidra til mestring og idrettsglede for alle de involverte i Stavanger Svømmeklubb.»

Stavanger Svømmeklubb ønsker en kompetent trener velkommen på laget!

Sportssjef
Stavanger Svømmeklubb har innen søknadsfristen 24. juni mottatt flere søknader til stillingen som ny Sportssjef og klubbens ledelse er i dialog med noen spennende kandidater.

Sesongen 2018/2019
Det er mye spennende på gang i vår nye svømmeklubb, samtidig er det mange oppgaver som skal løses. Det jobbes blant annet med å få på plass treningstidene for de ulike trenings- og konkurransegruppene, terminliste og trenerkabal. Vi vil starte høstens oppkjøring med oppstartstrening i Stavanger for konkurransegruppene (uke 31-33), mer informasjon kommer i løpet av sommeren.

Når det gjelder tilbud i Svømmeskolen er høstens kurs nå lagt ut og tilgjengelige på tryggivann.no.

Tusen takk og god sommer!
I forbindelse med utvikling av Stavanger Svømmeklubb håper vi at du vil bidra med positiv energi og innsats på områder som har betydning for deg, og gjør de rundt deg gode. For som i all idrett kommer ikke gode resultater og stolte øyeblikk gjennom alenegang, men gjennom idrettens grunnverdier som idrettsglede, felleskap, samhold og ærlighet.

Vi vil benytte anledningen å si tusen takk til svømmere, foresatte, frivillige og ansatte for den innsats som er lagt ned i sesongen 2017/2018 – vi gleder oss til fortsettelsen og høstens sesongstart.

Vi ønsker svømmere lykke til på Nordiska Ungdomssimspelen i Linköping, NM langbane i Oslo, EM langbane i Glasgow og Nordisk Ungdomsmesterskap i Helsinki! Vi heier alle på dere!

Styret i Stavanger Svømmeklubb

ivar flaten ansatt i stavanger svomme klubb