Finn Zachariassen ny daglig leder i Stavanger Svømmeklubb

Styret vil med dette informere om at vi har ansatt Finn Zachariassen som ny Daglig leder/sportssjef for Stavanger Svømmeklubb. Finn kommer fra rollen som sportssjef i

Stavanger Svømmeklubb er en klubb med en lang og stolt historie, sterke tradisjoner, definerte verdier og solid økonomi. Vi er en av Norges største svømmeklubber med over 3 000 medlemmer og har de siste to årene blitt kåret til Norges beste svømmeklubb av Norges Svømmeforbund.

Etter en grundig ansettelsesprosess og nøye vurdering har Stavanger Svømmeklubb funnet den ideelle kandidaten for å lede vår klubb inn i en spennende fremtid. Finn har med seg en imponerende bakgrunn og erfaring, inkludert sin tidligere rolle som sportssjef i klubben, som vil hjelpe oss med å videreutvikle og styrke klubbens posisjon.

Styret har søkt etter en daglig leder som skal ta ansvar for å skape medlemsvekst, økt omsetning, utvikle klubb- og prestasjonskultur, motivere, inspirere og lede. Finn har allerede vist sitt sterke engasjement for klubbens suksess, og med sin bakgrunn som sportssjef og sterke kompetanse, er Finn godt rustet til å håndtere disse oppgavene. Han har også vist seg å være ambisiøs, mål- og resultatorientert, og har gode samarbeidsevner.

Klubben har over de siste årene vært gjennom en sammenslåing og oppbygging av administrative rutiner. I dette arbeidet har Åge som daglig leder vært helt sentral for klubbens utvikling.  Styret har gjennom ansettelses prosessen vurdert dagens organisasjon og velger å re-strukturere klubbens administrasjon og ledelse basert på dagens behov. Klubben vil styrke økonomi- og administrasjonsfunksjonen fremover med en ressurs innen økonomi og marked. Dette skal sammen med ansettelsen av Finn som ny daglig leder hjelpe klubben til å nå sine mål.

Vi ønsker Finn velkommen til sin nye rolle som daglig leder og ser frem til å jobbe sammen med ham for å oppnå vår visjon, «mestring i svømming og i livet,» hvor barn, ungdom og voksne skal ha muligheten til å lære, trene, konkurrere og utvikle seg i et trygt, sunt og inkluderende miljø.

Stavanger 3. november 2023

Styret