Eva Marie W. Østerhus ansatt som ny trener i SSC

Styret i Stavanger Svømme Club er glade og stolte over å kunne presentere Eva Marie som ny trener fra 21. august 2017.

Eva Marie er 22 år, født og oppvokst på Sola. Hun var en del av det første kullet som fikk muligheten til å gå på Talenter mot Toppen ved St. Svithun vgs. Etter fire års studier og med en bachelorgrad i økonomi er hun når tilbake i Stavanger hvor hun skal ta en master innen energi, miljø og samfunn ved UiS. Østerhus har vært gjennom ulike idretter som håndball, ballett, kunstløp og sprangridning før hun i 2003 fant veien til svømmingen.

I løpet av sine 14 år som svømmer har Østerhus vært aktiv konkurransesvømmer i 10 år, hvor fire av dem var på universitet i USA. Fra 2007-2010 var hun på juniorlandslaget, fra 2007-2013 har hun vært individuell medaljør på junior NM (2008-2013 senior), hvor hun i 2011 var mestvinnende junior. Sammen med sine lagvenninner hadde de flere norgesrekorder på stafett i perioden 2010-2012.

Østerhus sier dette om seg selv:
«Jeg har hatt gleden av å svømme på høyt nivå i mange år, hvor jeg har fått opplevd mer enn jeg noen gang kunne ha drømt om. Jeg håper at jeg kan videreføre denne svømmegleden og opplevelsene til mine utøvere. Som de fleste elsker jeg fremgang, men vet at dette ofte kommer sammen med litt motgang. Jeg ser frem til å jobbe sammen med mine utøvere og oppleve alt fra fremgang til motgang. Gleder meg til å starte som trener i SSC, og jobbe sammen med utøvere, foreldre og trenere for å sørge for at alle får en positiv opplevelse.»

Eva Marie går inn som lagleder/ansvarlig trener for Sverdfisk gruppene våre med hovedansvar for Sverdfisk Gull.

SSC ønsker en kompetent trener velkommen på laget!

Go SSC!!
#verdensbesteklubb

eva marie osterhus ny trener stavanger svomme club