Danuté Vaitkiené ansatt som fagleder svømmeskole i Stavanger Svømmeklubb

Stavanger Svømmeklubb er glade og stolte over å kunne presentere Danuté Vaitkiené (41) fra Sandnes som fagleder for klubbens Svømmeskole. Danute kommer fra en stilling som kurs- og konferanseleder i Sandnes, og hovedinstruktør i Egersund Svømmeklubb.

Danuté, oppvokst i Litauen, har bodd i Norge siden 2008. Hun har hatt en aktiv karriere som toppsvømmer i Litauen med bl.a. deltakelse i EM Junior i 1994. Danuté har en sterk lidenskap for svømmeopplæring og har jobbet 9 år som svømmeinstruktør i Norge.

Danuté starter i Stavanger Svømmeklubb 10. august og vil bl.a. ha hovedansvar for faglig oppfølging av klubbens yngre instruktører, samt kvalitet på all svømmeopplæring levert av klubben.

Danuté sier dette om å skulle starte som fagleder svømmeskole i Stavanger Svømmeklubb:
«Svømming har vært en stor del av livet mitt helt siden jeg var ungdom. Nå vil jeg ta tak i det igjen, og det er kjempestas at min hobby snart blir en del av hverdagen. Jeg vil gi mulighet og være en inspirasjon for alle som har lyst til å lære å svømme og de som vil fortsette en karriere innen svømming. Jeg syns det er veldig spennende å bli være en del av Stavanger Svømmeklubb, og jeg gleder meg til å samarbeide med instruktører og utvikle svømmeopplæringen.»

Stavanger Svømmeklubb er stolte av å få Danuté med på laget, og er sikre på at hun vil bidra til å heve kvaliteten på klubbes opplæringstilbud som gjør Stavanger Svømmeklubb til den foretrukne leverandør av svømmeopplæring i Stavanger.

Stavanger Svømmeklubb ønsker en kompetent fagleder velkommen på laget!

Danute ansatt ssk svommeskole fagansvarlig width=