Tiltak for å hindre smittespredning i Stavanger Svømmeklubb og samfunnet ellers.

Antall smittede med Coronaviruset øker fra dag til dag. Sårbare grupper i samfunnet er helt avhengige av at vi alle tar vårt samfunnsansvar og bidrar til å forhindre smittespredning.

Vi ber derfor alle våre svømmere om å ta noen enkle forholdsregler:

1. Vask hendene ofte, i minimum 40 sekunder. Tørk med papirhåndkle eller lufttørker. Hånddesinfeksjon med sprit dersom vask ikke er mulig.
  2. Berør øyne, nese og munn så lite som mulig.
  3. Dekk munn og nese med et papirlommetørkle om du må hoste eller nyse. Host eller nys inn i albuekroken om du ikke har papir tilgjengelig. Vask/sprit hendene etterpå!
  4. Hold minst en meters avstand til personer med luftveissymptomer (hoste, nysing).
  5. Unngå klemming og håndhilsning.
  6. Ikke del drikkeflaske.
  7. Familier, prøv å minimere dere; Dvs maks 1 voksen blir med deltakere på treninger etc, ikke ta med resten av familien og søsken, prøv også evt å samkjøre om mulig.
  8. Ikke kom på trening eller dra på stevner eller treningsleir om du ikke føler deg HELT frisk. Det gjelder også selv om du ikke har feber!

Vi oppfordrer svømmere som blir satt i karantene, eller som blir syke, om å informere treneren sin snarest slik at tiltak i forhold til videre smitte kan iverksettes.

Inntil videre går alle treninger som normalt, men vi ber alle medlemmer være oppdatert på regler og anbefalinger re. karantene samt rådene fra Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet da disse oppdateres jevnlig.

Klubben vil fortløpende vurdere vår deltakelse på stevner og leier fremover basert på hvordan situasjonen endrer seg så følg med på det som blir sendt ut!

Mvh,
Stavanger Svømmeklubb