Techouse Open 2019

Helgen 24. – 26. mai arrangerte Stavanger Svømmehall Techouse Open 2019, første approberte svømmestevne etter ny-åpningen av Stavanger Svømmehall.

Stevnet samlet 400 svømmere fra 18 klubber i nye Stavanger Svømmehall i helgen. Med over 2000 individuelle starter i tillegg til en finalesekvens på lørdag og søndag ettermiddag, ble det en lang, men veldig kjekk helg med mye flott svømming.

Bassenget er fortsatt raskt, hvis det ikke er raskere enn noen gang. Ikke tvil om at Malene Rypestøl fra Team Sør og hennes 1500 fri var den desidert største idrettsopplevelsen. Malene, mange vil kanskje si noe overraskende, satt ny norsk seniorekord med hele 16,26 sekunder (16.13,25). Det er den 8. raskeste kortbane tiden i verden 2018-2019 i følge Swimswam sin ranking. Gratulerer!

ssk techouse open2019 rypestol norsk rekord 1500fri 4

Vi hadde alle individuelle øvelsene på programmet, og våre svømmere var i aksjon gjennom hele helgen. De fleste svømmere opplevde å sette ny personlig rekord på en eller flere øvelser, mange fikk nye UM og NM krav, og noen fikk også gleden av å svømme en finale med innmarsj for første gang. Spesielt gøy kanskje var det at vi vant bykampen mellom Sandnes og Stavanger på 8×50 meter fri mix, en stafett som avsluttet stevnet. Utøverne på stafettlaget er avbildet under.

ssk techouse open2019 3

Frivillige og dommere skal ha en stor takk for at dere valgte å bidra gjennom helgen!

Mer resultater fra stevne finner en her.

Litt bilder ble det også tatt innimellom.

Go SSK!

ssk techouse open2019 2