Nytt dommerkurs lørdag 27. mai.

SSC trenger flere dommere. Jo flere dommere vi har til enhver tid, dess mindre belastning per dommer + det er lettere å få arrangere stevner. Stevnene gir kjærkomne inntekter til klubben som igjen er med på å holde treningsavgift og egenandeler ved reise nede for barna våre. Vi håper flere SSC foreldre/svømmere/tidligere svømmere/besteforeldre etc vil bli dommere. Det er klubben sitt ansvar å ha nok dommere til å gjennomføre stevner. Å være dommer gir ett utrolig bra innblikk i sporten våre unge håpefulle bedriver og du vil også merke at det er veldig kjekt å komme tett på det som skjer på stevnene.

Kretsdommerkurs:
Målgruppe: Foreldre, besteforeldre, aktive og andre som ønsker å bli dommer innen svømming.
Timeantall: Nettbasert selvstudie + 6 timer fysisk kursdag
Læringsmål: Deltakerne skal kunne dømme stevner i kretsregi. Deltakerne skal ha kjennskap til dommernes viktigste oppgave; at “alle konkurrerer under like forhold og at ingen deltaker får en uberettiget fordel fremfor de andre”.
Dato: Lørdag 27.mai 2017
Tidspunkt: 10.00-16.00
Sted: Idrettens Hus, Viking stadion
Pris: Gratis
Aldersgrense: 14 år
Påmeldingsfrist: 13. mai 2017
Du melder deg på via min idrett her.

Forbundsdommerkurs:
Målgruppe: Kretsdommere som er fylt 18 år og som har praktisert som dommer i minst 2 år.
Timeantall: 6 timer fysisk kursdag
Læringsmål: Etter kurset skal deltakerne kunne dømme stevner i forbundsregi. Deltakerne skal kjenne til dommernes viktigst oppgave; “at alle konkurrerer under like forhold, og at ingen deltaker får en uberettiget fordel fremfor de andre”. På kurset jobbes det mye med casebaserte oppgaver.
Dato: Lørdag 13.mai 2017
Tidspunkt: 10.00-16.00
Sted: Idrettens Hus, Viking stadion
Pris: Gratis
Aldersgrense: 18 år
Påmeldingsfrist: 6. mai 2017
Du melder deg på via min idrett her.

Ikke nøl med å ta kontakt med Karen Berg som er dommeransvarlig i SSC på epost: karen@stavangersvommeclub.no om du har spørsmål om disse kursene eller hvordan det er å være dommer.

Kom og bli med i dommer familien i Rogaland! Vi har det kjempekjekt!

stavanger svomme club dommere