Sommerstevne 2019

Idrettens visjon er «Idrettsglede for alle». Denne visjonen er og skal være krevende. Den betyr blant annet at alle barn og unge skal kunne delta i idrett uavhengig av familiens økonomi. Slik er det ikke i dag.

Dessverre er antall barn og unge som vokser opp i lavinntektsfamilier økende. Fattigdom fører til at barn og unge ekskluderes fra sosiale, kulturelle og idrettslige arenaer som kan føre til økt opplevelse av å ikkehøre til. Som svømmeklubb vet vi at medlemskontingent, treningsavgift, reiser og forventninger til utstyr kan hindre barn og unge fra deltakelse. Som svømmeklubb må vi tørre å møte disse utfordringene, selv om barnefattigdom og utenforskap kan være vanskelige tema å snakke om. Stavanger Svømmeklubb ønsker å sette fokus nettopp på dette arbeidet.

En måte vi som svømmeklubb møter denne utfordringen på er gjennom frivillig innsats og samarbeid med offentlige myndigheter og private samarbeidspartnere. Vi vet at deltakelse i idrett gir mye, så uendelig mye, tilbake. Den gir lek, glede, mestring, svette, tårer og stolte øyeblikk. Idretten bygger på frivillighet: Frivillig til å bake kaker, koke kaffe, bære stoler og bord, rydde i kjelleren, selge kalendere og kransekaker, trene barn og unge, og til å sitte i styre og stell. De som gjør det gjør det med glede. Stor glede, fordi det gir mening å se ditt barn smile.

Stavanger Svømmeklubb ønsker å takke alle våre sponsorer og ikke minst alle frivillige for deres støtte. På grunn av dere hadde vi i år igjen gleden av å nvitere til gratis sommerstevne for alle svømmere med familie i Rogaland – et stevne vi håper bringer frem smilet hos dere alle med gratis grillmat, samhold og stolte øyeblikk.

ssk sommerstevne 2019 2

Vinnerne av pokalene i de nervepirrende utslagsstafettene på Sommerstevnet 2019 ble Stavangers jenter 1 lag med Hedvig, Malin, Johanne og Oda, og på guttesiden Jørpeland gutter 1 med Lars, Øyvind, Henrik og Harald! I pausen på det approberte stevnet hadde vi rekruttstevne for dem aller minste. Dette var kjekt!!

ssk sommerstevne 2019 3

ssk sommerstevne 2019 1