Sarah Louise Rung nytt Æresmedlem i Stavanger Svømmeklubb.

Æresmedlemskap tildelt Sarah Louise Rung

I forbindelse med årsfesten tirsdag 21. mars mottok Sarah Louise Rung (33) æresmedlemskap i Stavanger Svømmeklubb etter et enstemmig styrevedtak.

Sarah Louise Rung (33 år), født og oppvokst i Stavanger, har vært en aktiv svømmer i 22 år, hvorav de siste 13 år som svømmer på det norske landslaget.

Hennes prestasjoner kan best oppsummeres slik:

53 internasjonale mesterskapsmedaljer

13 VM-gull

12 EM-gull

4 gull i Paralympics

Sarah Louise har utover dette mottatt flere utmerkelser for sine prestasjoner i bassenget, bl.a. blitt karet til årets funksjonshemmede utøver, årets kvinnelige funksjonshemmede utøver og årets forbilde under Idrettsgallaen på Hamar, og i det siste tatt opp som medlem i norsk idretts «Hall of Fame».

Sarah Louise Rung er norsk paraidretts fremste gullgrossist i «moderne tid». Hun er ikke bare blant de mestvinnende norske utøvere uansett idrett. Hun har også i kraft av sin personlighet, indre styrke og motivasjon for utvikling, vært et forbilde for tusenvis av barn og unge i og utenfor idretten, noe hun vil fortsette å være også i fremtiden. Sarah Louise Rung har vært en av de fremste ambassadørene for Stavanger og Norge som svømmer på det norske landslaget i 13 år. For Stavanger Svømmeklubb og våre verdier vil hun for evig være en av klubbens fremste ambassadører.

Vi gratulerer Sarah Louise med æresmedlemskapet!

@stavangersvommeklubb @svommeforbundet @aftenbladet