LH Games, Landskrona, Sverige 8 – 12 juli

Stavanger Svømme Club (SSC) har vært på langbanetreningsleir i de to siste ukene. Klubben reiste av gårde med 27 svømmere hvorav 15 reiste til Trondheim for å delta på langbane NM, mens de resterende 12 ble igjen for å avslutte leiren med et langbane stevne, LH Games, i Landskrona. Fra 1 juli trente SSC i Citadellet i Landskrona som er regnet som Sveriges raskeste utendørs 50 meters basseng, og verdensstjernen Therese Alshammar var også på treningsleir her i de senere dagene. SSC gjengen opplevde Syden temperaturer under sitt opphold så det var en brun og glad gjeng som avsluttet sin leir med mye flott svømming. Av enkeltresultater så bør det nevnes at Ingeborg Jørmeland og Malin Haga begge klarte sine første NM junior og UM krav i helgen. Ingeborg reiste hjem med NM krav på 400 fri og UM krav på 100 og 800 fri. Malin klarte NM krav på 50 fri og UM krav på 100 fri. På guttesiden svømte Olav Skjølingstad, Ole Martin Turøy og Alexander Svanevik Nilsen meget sterkt. De opplevde fine perser og var like i nærheten av mesterskapskrav på flere øvelser.

De andre i troppen perset også under stevnet. Troppen ble ledet av Pontus Thente (trener) og Sigurd Turøy (leder).

(lagt inn av Torbjørn Hegdal, 14 juli 2010

)