Kostholdsforedrag med Anu Koivisto fra Olympiatoppen

Som en oppfølging av interessen som ble vist rundt kosthold når Stein Ørn deltok på en samling tidligere i år inviterer nå Rogaland Svømmekrets svømmere, foresatte, trenere og lagledere til foredrag om «kosthold og trening – fakta og myter».

Foredraget holdes onsdag 19. oktober klokken 18:00-20:00 på Hetland vgs.

Foredragsholder er Anu Koivisto. Hun er klinisk ernæringsfysiolog (100% stilling) og har jobbet i Olympiatoppen siden 2006. Hun har mastergrad (MSc) i klinisk ernæring fra Universitet i Oslo og ISAK sertifisering (International Society for Advancement in Kinanthropometry). Anu har gjennomført studier på feltene vektregulering og kosttilskudd. Hun har bidratt til fagboken «Idrettsernæring», og hun underviser på Norges Idrettshøgskole og Universitetet i Oslo. Anu er medlem i PINES (Professionals in Nutrition for Exercise and Sports) og ECSS Nutrition Group. Hun er tidligere landslagsutøver i svømming (Finland) og har deltatt i OL flere ganger.

SSC har som mål at flest mulig svømmere, foresatte og trenere deltar på dette foredraget. For svømmerne i K-gruppene er dette foredraget obligatorisk. Foreldre i Sverdfisk gull og nedover bes vurdere om barnet er modent nok til å ha utbytte av dette og evt møte selv uten svømmer for å få litt tips. Husk å melde på uansett.

Påmeldingsfrist er fredag 30. september via denne linken:

Håper på stor deltagelse!

Uten RIKTIG mat og drikke, duger helten ikke…

petter oen mat viktig

anu koivisto