Åge på daglig leder samling med svømmeforbundet

13.- til 16. desember var Åge på daglig leder samling med Svømmeforbundet i København. Norges Svømmeforbund arrangerer 2-3 studieturer hvert år for daglig ledere i Norges største svømmeklubber. På disse bygges det nettverk, en utveksler erfaringer fra klubbene og forskjellige temaer blir diskutert med Svømmeforbundet.

Ett lite referat fra turen:
Årets studietur + samling for daglig leder- nettverket i NSF gikk også i år til København. Det var en engasjert og trivelig gjeng som gikk om bord på ferja i Oslo den 13. desember. På ferden over til Danmark hadde vi samling, og jobbet oss igjennom diverse aktuelle tema. Vel fremme i København den 14.desember startet vi studieturen med å besøke Fotballklubben FC København. Tema for studieturen var arrangementsutvikling- og gjennomføring, og hos FC København fikk vi en omvisning av arenasjefen selv, med mye spennende informasjon om drift av både stadion og konsernet. På ettermiddagen fikk vi sett EM- finalene i Royal Arena, med god stemning og flotte prestasjoner i bassenget. Fredag 15.desember ble stort sett tilbrakt i Royal Arena, og med på programmet ble også svømmeutvalget og andre ansatte i NSFs administrasjon. Her hadde vi møte med Sportevent Denmark ved souschef og senior event consultant og Dansk Svømmeunion ved eventchef for EM. Dette ble en svært interessant formiddag. Vi fikk med oss mye nyttig kunnskap om både arrangementsutvikling- og gjennomføring generelt samt spesielt for EM i Royal Arena. Formiddagen ble avsluttet med en omvisning på Royal Arena. Vi lot oss imponere av hvor gjennomtenkt og godt planlagt alt fra logistikk og teknikk til utøver- og publikumsopplevelse dette mesterskapet var. Siste post på programmet for studieturen var å overvære finalene fredag kveld. Det ble en helt strålende avslutning med tre norske bronsemedaljer til stormende jubel.

aage royal arena em kobenhavn 2017

SSC bak kulissene på EM kortbane 2017!!

Go SSC! #verdensbesteklubb

leder samling.Royal Arena