Åge Olsen ansatt som daglig leder i Stavanger Svømme Club

Styret i Stavanger Svømme Club er svært glade og stolte over å kunne presentere Åge Olsen som daglig leder fra 15. august 2016.

Etter en omfattende intervjuprosess er vi overbevist om at Åge er rett mann for klubben, og at han vil være en ressurs i videreutviklingen av SSC.

Åge Olsen er 38 år, og er født og oppvokst på Husnes i Kvinnherad kommune. Han bor på Bryne med sin datter Herborg. Han har vært en del av norsk idrett i mange år og har et stort kontaktnett både i idretten samt politisk og kommunalt både nasjonalt, regionalt og lokalt.

Olsen er utdannet fra Norges Idrettshøgskole med hovedfag i idrettsvitenskap og har en mastergrad i ledelse fra Handelshøgskolen BI. Han har også studert ved det internasjonale olympiske akademi i Hellas og ved Universitetet i Oslo.

I perioden fra 2008-2014 var Åge Olsen ansatt i Rogaland fylkeskommune som faglig leder for bl.a. idrett og folkehelse, hvor han bl.a. hadde ansvar for fordeling av spillemidlene i og arbeidet med fylkeskommunal planlegging, og politiske forberedelser av saker. De siste 2 årene har Olsen jobbet som kompetanse- og opplæringsleder i et oljeserviceselskap i Stavanger. Tidligere har Olsen arbeidet som rådgiver og prosjektleder i NAV, har jobbet som lærer og vitenskapelig assistent ved Norges idrettshøgskole, og som prosjektkoordinator i Antidoping Norge.

Olsen var i perioden 2014-2016 nestleder i Rogaland idrettskrets, og ble i april 2016 gjenvalgt som styreleder.

Olsen sier om seg selv:
«Mitt hjerte er i idretten, det har det alltid vært. Det å kunne få jobbe med det jeg liker aller best i en idrettsklubb som setter idrettens verdier høyest, det er for meg et privilegium. Jeg er ambisiøs både på vegne av meg selv og andre, og gleder meg til å samarbeide med SSCs medlemmer for å skape en idrettsklubb som får frem det beste i hver enkelt og klubben som organisasjon».

SSC ønsker en svært kompetent daglig leder velkommen på laget!

Styret i Stavanger Svømme Club

aage olsen portrett